Blog matematyczny powstał z myślą o uczniach Szkoły Podstawowej nr 32 w Chorzowie, ale oczywiście zapraszam do wizyt wszystkich zainteresowanych :) W planie jest zamieszczanie relacji z wybranych zajęć matematycznych, prac uczniów czy prezentacji tematów wykraczających poza szkolny materiał nauczania. I pamiętajmy: nie sposób przecenić roli matematyki i nauk przyrodniczych w kształtowaniu intelektu, zdolności do abstrakcyjnego myślenia, wyobraźni, dyscypliny rozumowania, umiejętności dowodzenia własnych tez, a także wrażliwości (Stanisław Bajtlik, polski astrofizyk).
FRACTIONS 1. Reading fractions: 2. Addition: To add fractions, we need the same denominator. Then, you must add the numerators. The denominators must stay intact. If your denominators are different, you must find a common denominator by multiplying or dividing the numerators and denominators. 3. Subtraction: To subtract fractions, we also need the same denominator. Then, you must subtract the numerators. The denominators must stay intact. 4. Multiplication: To do it you must multiply both numerators and denominators with each other. 5. Division: To divide fractions, you must flip the second fraction upside down and then multiply them. 6. Mixed numbers This is one and a half of an apple. Mixed numbers are whole numbers and fractions combined together. SŁOWNICZEK: fraction – ułamek numerator – licznik denominator – mianownik common denominator – wspólny mianownik addition – dodawanie subtra
Komentarze
Prześlij komentarz