Echa konkursu InstaLogik

InstaLogik to popularyzatorski konkurs matematyczno-informatyczny dla uczniów klas 4-8 SP. Konkurs realizowany jest w całości on-line. Każdy uczeń otrzymuje własne konto, na którym rozwiązuje zadania z dowolnego komputera (również w domu). Konkurs organizowany jest przez Placówkę Edukacji Informatyczno-Matematycznej InstaKod oraz Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, publiczną placówkę doskonalenia nauczycieli. Konkurs adresowany jest do wszystkich uczniów zainteresowanych zagadkami logicznymi, matematyką, do tych, którzy interesują się programowaniem lub chcieliby postawić w programowaniu pierwsze samodzielne kroki. Celem konkursu jest zachęcenie uczniów do zmierzenia się z zadaniami logicznymi oraz prostymi zadaniami programistycznymi, które wprowadzają uczniów w świat programowania. W ogólności jego celem jest rozwijanie zainteresowań matematycznych i programistycznych młodzieży oraz propagowanie myślenia komputacyjnego. Szczegóły na stronie https://instalogik.pl/

Z naszej szkoły w konkursie wzięło dwóch czwartoklasistów. Zamieszczam tu ich relacje.

1 etap konkursu InstaLogik odbywał się od 1 do 28 października do godziny 20 : 00. Polegał na rozwiązywaniu online pytań testowych i zadań matematyczno – logicznych. Zadania w etapie 1 były typu dostawiania klocków, piramid. Najmniejszą trudność sprawiały mi część 2 (piramidy), a największą trudność część 3 (fragmenty liczb). Na chwilę obecną chcę wziąć udział w konkursie InstaLogik. Polecam udział w konkursie. SG

Konkurs INSTAL-LOGIK III odbył się w kilku etapach. Etap pierwszy, w którym wziąłem udział, odbył się w październiku 2021 r. W konkursie tym zdobyłem 145 punktów z 200 możliwych. Zadania tekstowe były dość trudne.  Skupiały one uwagę wokół logicznego myślenia oraz koncentrowały się na zasadach i regułach wynikających z podanych przykładów. Przykłady będące wzorem, zasadą zgodnie z którą należało rozwiązać zadanie były dość łatwe i zrozumiałe. Zadania do rozwiązania były już o wiele trudniejsze. Dla przykładu podana reguła była np. dwucyfrowa a zadanie, które należało rozwiązać było wielocyfrowe. W etapie I (jak dobrze pamiętam) były 3 zadania z wieloma podpunktami i odpowiedziami: A, B, C, D - zadania należało rozwiązać i według otrzymanego wyniku trzeba było zaznaczyć prawidłową odpowiedź. W konkursie wziąłem udział, ponieważ chciałem spróbować swoich sił. Być może wezmę udział w kolejnych edycjach, ale już dziś wiem, że czeka mnie sporo pracy. AT

Komentarze

Popularne posty z tego bloga