Echa konkursu InstaLogik
InstaLogik to popularyzatorski
konkurs matematyczno-informatyczny dla uczniów klas 4-8 SP. Konkurs realizowany
jest w całości on-line. Każdy uczeń otrzymuje własne konto, na którym
rozwiązuje zadania z dowolnego komputera (również w domu). Konkurs organizowany
jest przez Placówkę Edukacji Informatyczno-Matematycznej InstaKod oraz Ośrodek
Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, publiczną placówkę
doskonalenia nauczycieli. Konkurs adresowany jest do wszystkich uczniów
zainteresowanych zagadkami logicznymi, matematyką, do tych, którzy interesują
się programowaniem lub chcieliby postawić w programowaniu pierwsze samodzielne
kroki. Celem konkursu jest zachęcenie uczniów do zmierzenia się z zadaniami
logicznymi oraz prostymi zadaniami programistycznymi, które wprowadzają uczniów
w świat programowania. W ogólności jego celem jest rozwijanie zainteresowań
matematycznych i programistycznych młodzieży oraz propagowanie myślenia
komputacyjnego. Szczegóły na stronie https://instalogik.pl/
Z naszej szkoły w konkursie
wzięło dwóch czwartoklasistów. Zamieszczam tu ich relacje.
1 etap konkursu InstaLogik
odbywał się od 1 do 28 października do godziny 20 : 00. Polegał na
rozwiązywaniu online pytań testowych i zadań matematyczno – logicznych. Zadania
w etapie 1 były typu dostawiania klocków, piramid. Najmniejszą trudność
sprawiały mi część 2 (piramidy), a największą trudność część 3 (fragmenty
liczb). Na chwilę obecną chcę wziąć udział w konkursie InstaLogik. Polecam
udział w konkursie. SG
Konkurs INSTAL-LOGIK III odbył
się w kilku etapach. Etap pierwszy, w którym wziąłem udział, odbył się w październiku
2021 r. W konkursie tym zdobyłem 145 punktów z 200 możliwych. Zadania tekstowe
były dość trudne. Skupiały one uwagę
wokół logicznego myślenia oraz koncentrowały się na zasadach i regułach
wynikających z podanych przykładów. Przykłady będące wzorem, zasadą zgodnie z
którą należało rozwiązać zadanie były dość łatwe i zrozumiałe. Zadania do
rozwiązania były już o wiele trudniejsze. Dla przykładu podana reguła była np.
dwucyfrowa a zadanie, które należało rozwiązać było wielocyfrowe. W etapie I (jak
dobrze pamiętam) były 3 zadania z wieloma podpunktami i odpowiedziami: A, B, C,
D - zadania należało rozwiązać i według otrzymanego wyniku trzeba było
zaznaczyć prawidłową odpowiedź. W konkursie wziąłem udział, ponieważ chciałem
spróbować swoich sił. Być może wezmę udział w kolejnych edycjach, ale już dziś
wiem, że czeka mnie sporo pracy. AT
Komentarze
Prześlij komentarz