Międzynarodowy Dzień Matematyki obchodziliśmy 14 marca, jest to równocześnie Święto Liczby Pi. Uczniowie wcześniej przygotowali z tej okazji kilka plakatów, które rozwiesiliśmy w szkole. W czasie lekcji zajęliśmy się doświadczalnym wyznaczaniem liczby pi. Mierzyliśmy obwody i średnicy różnych rzeczy w kształcie koła lub okręgu, później dzieliliśmy odpowiednio obwód przez długość średnicy. Mierzone najczęściej były nakrętki, dna kubków, talerze, taśmy klejące. Chyba najbardziej oryginalnymi mierzonymi przedmiotami była mapa nieba i tarcza do cięcia metalu. Z dokładnością wykonywanych pomiarów było różnie, ale po zmierzeniu 130 różnego rodzaju kół, wykonaniu obliczeń uzyskaliśmy średnio stosunek obwodu do średnicy 3,22. Najdokładniejsze pomiary wykonały klasy 4a i 5b, uzyskując wyniki 3,12 i 3,16. Uczniowie klasy 4a jako jedyni sami rysowali na podwórku szkolnym okręgi za pomocą kredy i sznurka.  



























 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga