Moi uczniowie oprócz ocen mają szansę otrzymania dodatkowo naklejek - zachętek, motywców wydawnictwa GWO. Powyżej na zdjęciu dwóch kolekcjonerów takich naklejek. A wydawnictwu GWO dziękujemy za pozytywne wsparcie :)
Pobierz link
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Inne aplikacje
Komentarze
Popularne posty z tego bloga
-
FRACTIONS 1. Reading fractions: 2. Addition: To add fractions, we need the same denominator. Then, you must add the numerators. The denominators must stay intact. If your denominators are different, you must find a common denominator by multiplying or dividing the numerators and denominators. 3. Subtraction: To subtract fractions, we also need the same denominator. Then, you must subtract the numerators. The denominators must stay intact. 4. Multiplication: To do it you must multiply both numerators and denominators with each other. 5. Division: To divide fractions, you must flip the second fraction upside down and then multiply them. 6. Mixed numbers This is one and a half of an apple. Mixed numbers are whole numbers and fractions combined together. SŁOWNICZEK: fraction – ułamek numerator – licznik denominator – mianownik common denominator – wspólny mianownik addition – dodawanie subtra
Bryły platońskie – co to takiego? Bryły platońskie możemy określić mianem wielościanu foremnego , który jest trójwymiarowym odpowiednikiem wielokąta foremnego na płaszczyźnie dwuwymiarowej. Istnieje pięć brył platońskich - ic h ściany są przystającymi wielokątami foremnymi (tzn. mają taki sam kształt i wielkość), a kąty dwuścienne między nimi są identyczne. Znane są dowody na to, że nie istnieją inne wielościany foremne ( chociaż tyczy się to jedynie przestrzeni 3 wymiarowej, bo w przestrzeniach n-wymiarowych występują inne liczby brył spełniających te warunki ). Nazwa tych brył wzięła się od Platona, znanego greckiego filozofa, który jako pierwszy odnotował fakt istnienia ściśle określonej liczby wielościanów foremnych (dokładnie 5), aczkolwiek dwunastościan odkryty został dopiero przez jego ucznia, Teajteta . Platon pisał o nich w 4 w ieku p.n.e. w swoim dialogu pt. " Timajos ". Odkrycia te zdecydowanie wywołały poruszenie wśród uczonych. Poniższa tabela
O jednym takim zadanku słów kilka Określ prawdziwość poniższych zdań. Zależność (a+b)^2 = a^2 + b^2 a) jest prawdziwa dla każdej pary liczb rzeczywistych a i b, b) jest prawdziwa dla pewnej pary liczb rzeczywistych a i b, c) nie jest prawdziwa dla żadnej pary liczb rzeczywistych a i b. Propozycja rozwiązania: (a+b)^2 = (a+b) * (a+b) = a^2 + ab + ab + b^2 = a^2 + 2ab + b^2 Jeśli a^2 + 2ab + b^2 ma być równe a^2 + b^2, to wtedy 2ab = 0, czyli a=0 lub b=0. Czyli a), c) są fałszywe, b) jest prawdziwe.
Komentarze
Prześlij komentarz